Ich bin Komponist. Ich schreibe Musik für Filme, Fernsehserien, Dokumentationen, Hörspiele, Podcasts und Tanztheater. Viele kennen meine Arbeit durch die Fernsehserie „Berlin Berlin“, die mit dem International Emmy Award ausgezeichnet wurde. Außerdem beschäftige ich mich mit Radiokunst und Field Recording. Die meisten meiner Klangkompositionen liefen im Radio und wurden mehrfach ausgezeichnet. Seit 2010 führe ich auch Regie und produziere eigene Hörspiele und Features. Wikipedia hat eine ausführlichere Vita.

 

I’m a composer. I write music for film, TV series, documentaries, radio plays and dance theater. Some know my work from the TV series „Berlin Berlin“ which was awarded an International Emmy. I’m also interested in radio art and field recording. My sound compositions have been broadcasted in several radio programmes and won a few international awards. Since 2010 I’m directing and producing radio plays and features.

    Ihr Name (Pflichtfeld)

    Ihre E-Mail-Adresse (Pflichtfeld)

    Betreff

    Ihre Nachricht

    Andreas Bick
    Bergmannstr. 91
    10961 Berlin
    Telefon: 0049 30 29005225

    This is a unique website which will require a more modern browser to work!

    Please upgrade today!